Churnanalys med Alteryx

Insikter kring avhoppsbeteenden är en av de viktigaste kunskaperna för att kunna öka kundlönsamheten.

På detta webinar pratar vi både om hur du kan utnyttja en avhoppsanalys på olika sätt men även rent praktiskt hur man kan göra en sådan analys genom en demonstration i analysverktyget Alteryx. 

Att analysera avhoppsbeteenden är en av nyckelanalyserna för att tänka kundcentrerat. En förståelse för dessa beteenden är ofta det viktigaste steget till att öka kundlönsamheten. Insikt i kundernas avhoppsbeteende kan både innebära att man kan välja rätt typer av kunder vid nyförsäljning men även att man kan behålla sina nuvarande kunder i större grad. En avhoppsanalys kan både göras för att få insikt till ett strategiskt och taktiskt kundarbete såväl som att det kan användas för att rent operativt markera kunder i kundregistret för riktade budskap beroende på avhoppsrisk.

Alteryx är ett lättanvänt verktyg för analytikern och på detta webinarium demonstrerar vi hur Alteryx kan användas för att genomföra en typisk avhoppsanalys.

Webinar Churnanalys

Bland de saker vi går igenom och svarar på

  • Introduktion till churnanalys
  • Vad är Alteryx?
  • Churnanalys och churnscoring i Alteryx
  • Hur lång är uppstartssträckan för en affärsanalytiker som inte tidigare arbetat med Alteryx att kunna hantera ”plattformen”?
  • Hur och var sparas rådata? Är det bara lokalt?
  • Vad kan man använda som ”validationsdata” för modellen just i det här modellen?

Se webinar

Data till beslut – på några minuter

Med Alteryx Designer ger dig ett kraftfullt analysverktyg med ett enkelt dra-och-släpp-gränsnitt. Testa Analytics och se resultaten på rekordtid.

Ladda ner och starta en månads testperiod. Inkluderaderar bland annat:

  • Live demo med Alteryx-experter.
  • Självlärande ”komma igång” -videor.
  • Alteryx Community för att lära av mer än 150 000 användare och tusentals lösningar.
Share This