Select Page

Online & Butik – Optimering från ett helhetsperspektiv

Intervju med Omid SENGHI, analyschef på STADIUM och mycket mer 

Traditionella butiksförsäljare går online samtidigt som online-handlare öppnar butiker, kunderna rör sig mellan fysiska och digitala kanaler och lämnar massor av fotavtryck i våra system. Ändå är det ofta svårt att få en helhetsperspektiv då det ofta är separata system och ansvarsområden för respektive kanal.

Att kunna samla ihop och dra nytta av alla dessa fotavtryck i olika kanaler för att optimera verksamheten blir ett viktigt medel för att vinna över konkurrenterna. Affärseffekterna är inte bara inom kundhantering utan även andra processer i företaget.

Att lyfta analys- och dataplatformen till molnet har många goda nyttoeffekter som IT-avdelningen kan räkna hem direkt. Bara dessa är nog för att investera i molnet men de stora fördelarna med detta paradigmskifte kommer först när verksamheten får tillgång till de nya verktygen och en agil miljö som stödjer experimenterande med data.

Välkommen till detta webinarium där vi berättar om möjligheter som antingen blir enklare eller helt och hållet möjliggörs med analys i molnet.

Agenda

  • Analysmöjligheterna man inte får missa
  • Intervju med Omid Sedighi, analyschef Stadium
  • Hur går man upp i molnet? Kort om migreringsstrategier

Se webinar

Share This